Kat aanmelden voor bemiddeling

Waarom kiezen voor Kattenzorg Nijmegen? Dat leest u hier.


Hoe kunt u uw kat(ten) bij ons aanmelden voor bemiddeling bij herplaatsing?

Mailen voor aanmelding
Voor het aanbieden van een of meerdere katten voor bemiddeling bij herplaatsing kunt u ons e-mailen. U krijgt dan informatie en formulieren toegezonden.

Hebt u geen e-mailadres? Geen probleem. Als u ons belt (06 – 41 54 39 55), dan zenden wij u de informatie en formulieren per post toe.


Kosten
Er zijn kosten verbonden aan de bemiddeling:

  • € 25,- voor de eerste kat
  • € 18,50 voor de tweede kat en
  • € 15,- voor iedere volgende kat
  • Een kitten bemiddelen (leeftijd tot 4 maanden) kost € 7,50 per kitten.

De duur van de bemiddelingstermijn is 3 maanden.


Wat betaalt de nieuwe eigenaar bij overname van een kat?
Aan het overnemen van een kat via Kattenzorg zijn in principe geen kosten verbonden.
Wij adviseren u echter met klem een (symbolisch) bedrag te vragen aan de nieuwe eigenaar, bijvoorbeeld het bemiddelingsbedrag. Dit voorkomt handel en misbruik van katten. U kunt ook afspreken dat dit bedrag aan Kattenzorg Nijmegen wordt overgemaakt. Daar zijn wij blij mee, want wij beschouwen dit als een donatie. En omdat wij geen subsidie krijgen, zijn donaties heel welkom!


Regels verbonden aan de bemiddeling:

  • de kat blijft altijd bij de eigenaar totdat een nieuw adres gevonden is;
  • twee of meer katten uit één gezin worden altijd samen geplaatst;
  • uw kat is gecastreerd/gesteriliseerd;
  • uw kat is behandeld tegen wormen en vlooien;
  • uw kat is ingeënt tegen kattenziekte en niesziekte (jaarlijks, of u laat uw kat uiterlijk twee weken voor de herplaatsingsdatum vaccineren);
  • u kunt een recente gezondheidsverklaring overleggen van de dierenarts waaruit blijkt dat uw kat vrij is van schimmel, oormijt, vlooien en wormen. Als uw kat nog gevaccineerd moet worden, dan krijgt u deze gezondheidsverklaring er doorgaans gratis bij.

Aanleveren van tekst en foto’s
Wij ontvangen graag zoveel mogelijk informatie over uw kat (karakter, gedrag, etc.). U kent uw eigen kat natuurlijk het beste! Wij schrijven dan een leuke, wervende tekst om uw kat zo goed mogelijk aan te prijzen. Ook ontvangen wij graag meerdere foto’s van uw kat.


Wat doen wij om uw kat onder de aandacht te brengen?
Nadat u het bemiddelingsbedrag hebt voldaan, dan staat uw kat drie maanden bij ons in het bestand. Wij hebben een wachtlijst van mensen die een (specifieke) kat zoeken. Deze mensen benaderen wij op het moment dat een kat wordt aangemeld waarvan het zoekprofiel overeenkomt met de kat(ten) die u aanbiedt.

Uw kat wordt gedurende de gehele bemiddelingsperiode onder de aandacht gebracht:

  • op onze website in het overzicht van dieren die een thuis zoeken
  • op onze website in een nieuwsbericht
  • via het herhaaldelijk delen van de aangeboden kat op onze Facebookpagina
  • door het bericht regelmatig te posten op Twitter
  • op de papieren Muurkrant
aanmelden-bemiddeling-muurkrant-kattenzorg-nijmegen-september-2016-katten-zoeken-thuis

Een voorbeeld van onze Muurkrant. Klik op het printscreen voor een vergroting.


Herplaatsing van raskatten
Als u uw raskat wil herplaatsen, dan adviseren wij u allereerst contact op te nemen met de fokker van wie u de kat hebt gekocht. Daarnaast kunt u ook contact opnemen met de rasvereniging en onderstaande organisaties voor het herplaatsen van raskatten.

Uiteraard is het ook bij ons mogelijk uw raskat aan te bieden ter bemiddeling. Voor raskatten is het nog belangrijker om (minimaal) een vergoeding van de door u betaalde bemiddelingskosten terug te vragen aan de nieuwe eigenaar, om handel te voorkómen. Iedere kat die bij Kattenzorg wordt aangemeld moet gecastreerd zijn, en voor raskatten is dat vóór herplaatsing extra belangrijk. Onderstaand treft u een directe link aan naar de websites van raskattenverenigingen.

Herplaatsing van raskatten via Felikat
Herplaatsing.nl

Herplaatsing van volwassen raskatten
Kittenpagina.com

Herplaatsing van volwassen raskatten
Rasclubs van Neocat

Herplaatsing van volwassen raskatten
Kittentekoop.nl


Als u nog vragen hebt, kunt u die uiteraard telefonisch stellen. U kunt natuurlijk ook altijd e-mailen.