Standpunten van Stichting Kattenzorg Nijmegen

de-standpunten-van-stichting-kattenzorg-nijmegen

Standpunten van Stichting Kattenzorg Nijmegen

Stichting Kattenzorg bestaat sinds 1982. Door de jaren heen is onze stichting alleen maar verder geprofessionaliseerd. Onze vrijwilligers doen veel moeite om op de hoogte te blijven van de nieuwste inzichten op het gebied van gezondheid, voeding, kattengedrag en alle andere kattenzaken. Voorlichting en gratis persoonlijk advies zijn onze belangrijkste kerntaken, naast de herplaatsing van katten natuurlijk. Kattenzorg Nijmegen baseert zich op feiten, wetenschappelijk onderzoek en persoonlijke ervaringen op basis van jarenlang contact met onze klanten en achterban. Daarop worden de persoonlijke adviezen en onze voorlichting gebaseerd. Maar waar staan wij eigenlijk voor? Wat zijn de standpunten van onze stichting over belangrijke kattenzaken? Je vindt ze in dit bericht. Al onze standpunten worden toegelicht met links waar je op kunt klikken voor meer informatie.

marieke-soná-kitten-kat-kattenliefde-de-standpunten-van-stichting-kattenzorg-nijmegen

Wij zijn vóór…

verbodsbord-kattenzorg-nijmegen

Wij zijn tegen…

ineke-karin-marieke-kattenzorg-nijmegen-biezen-markt

Vrijwilligers Ineke, Karin en Marieke tijdens een evenement

Als jij bij ons komt werken als vrijwilliger, dan…

• is het belangrijk dat je onze standpunten kent en deze onderschrijft. Die hoeven niet overeen te komen met jouw persoonlijke mening, maar als vrijwilliger van de stichting draag je onze standpunten wel uit. Al onze standpunten hebben het belang van de kat voorop staan.
  • begrijp je dat katten van oorsprong géén groepsdieren zijn
  • wijs je baasjes erop dat het belangrijk is dat nieuwe katten en kittens op de juiste manier geïntroduceerd worden als er in een thuis al een of meerdere katten wonen
  • accepteer je dat het wettelijk is toegestaan dat katten buiten los lopen en geef je slechts vrijblijvend advies over betere en veiligere opties dan katten los buiten laten lopen. Je veroordeelt baasjes niet, die ervoor kiezen hun kat los buiten te laten lopen. Het standpunt van onze stichting is dat het beter is om iedere kat een veilig thuis te bieden in een omheinde tuin of een thuis met toegang tot een afgezet balkon.
  • besef je het belang van chippen en castreren en dat draag je ook uit
  • weet je dat wij niet tegen raskatten zijn. Wél zijn we tegenstander van het doorfokken van raskatten waardoor zij pijn, hinder of ongemak ervaren of geen normaal kattenleven kunnen leiden.